fbpx

Content Talk #1: Mylène Bouwman over social media en je eigen verhaal vertellen

Elke maand laat ik op Digital Roadmap een andere ondernemer aan het woord over content. Wat voor soort content zetten zij in voor hun business? En wat bereiken ze daar allemaal mee? Voor deze eerste editie is Mylène Bouwman aan de beurt. Zij helpt ondernemers meer klanten te krijgen door het inzetten van social media. Niet door keiharde promotie te voeren, maar juist door jou je eigen verhaal te laten vertellen. Ben je benieuwd hoe ze dat aanpakt? Je leest het hieronder.

Kan je wat over jezelf vertellen? Wie ben je, wat doe je en wat wil je graag bereiken?

Ik ben Mylène Bouwman, ik ben ondernemer in social media-marketing. Ik help ondernemers met het sociaal verkopen via social media. Dat wil zeggen: vanuit inspiratie en zonder commerciële bla-bla. Vanuit je eigen verhaal herkenbaarheid oproepen en relaties opbouwen, zodat je vanuit die situatie kunt verkopen.

Dit doe ik door middel van begeleiding en advies in de vorm van masterclasses en begeleidingstrajecten. En onder de naam Teldem heb ik een full-service marketingbureau voor interieurprofessionals.

Met mijn bedrijven streef ik naar financiële vrijheid om bijvoorbeeld te kunnen reizen, maar ook om gewoon een dagje vrij te nemen als je daar zin in hebt. En daarnaast om de vrijheid te hebben om zelf je kinderen op te voeden, als ik die ooit mag krijgen.

Je helpt ondernemers met meer klanten te krijgen door het inzetten van social media. Wanneer en waarom ben je hiermee begonnen?

Ik ben hier in 2017 mee begonnen en op 1 januari 2018 officieel mee gestart. In eerste instantie naast mijn studie, met het idee dat ik meer werkervaring op wilde doen. Ik wilde me onderscheiden van mijn medestudenten en hoopte zo gemakkelijker een baan te vinden in loondienst na mijn studie.

Newsflash! Nu ben ik fulltime ondernemer. Het beviel zo goed en ik vind het zo leuk om zelf te bepalen wat ik doe, hoe ik het doe en wanneer ik het doe, dat ik niet meer voor een baas wil werken. Nu ben ik een ondernemer met ambitie, omdat ik bij meerdere inspiratiebronnen heb gezien hoe succesvol je kunt worden als ondernemer.

Wat is de missie van jouw bedrijf?

Mijn missie is om andere ondernemers (voornamelijk in de interieurbranche) te helpen naar maximaal resultaat. Dat betekent: het droomdoel behalen waar zij naar streven.

Wat is jouw favoriete social media-kanaal om te gebruiken? En met welk kanaal behaal jij de meeste resultaten?

Mijn favoriete kanaal is Instagram. Hier breng ik de meeste tijd door, omdat ik de energie fijn vind en omdat je veel mogelijkheden hebt tot inspiratie en groei. Dit is samen met LinkedIn ook het kanaal waar ik de meeste resultaten behaal.

Wat is jouw allergrootste succes ooit geweest als ondernemer? Heeft jouw content daaraan bijgedragen?

Het allergrootste succes tot nu toe is dat ik de keuze heb gemaakt om fulltime te gaan ondernemen. Dat ik direct de sprong in het diepe heb gewaagd en die ook beloond werd met twee nieuwe, enorm grote klanten. Content heeft daar in zekere zin ook aan bijgedragen. Deze klanten zijn via mijn netwerk bij mij gekomen, maar ze hebben mij wel eerst een tijdje gevolgd en mijn kanalen bekeken voordat ze met mij in zee gingen.

Wat is voor jou steengoede content?

Steengoede content is inspirerende content. Geen loze gratis tips, geen commerciële bla-bla, niet jezelf klein houden. Zeggen waar het op staat, inzicht geven en zelf een voorbeeld zijn om te laten zien wat er mogelijk is. Dat maakt steengoede content.

Welke andere online marketingtools zet jij verder nog in? Bijvoorbeeld e-mailmarketing of blogs? Of wil je je in de toekomst nog op een andere vorm van content richten?

Ik zet op dit moment e-mailmarketing en blogs in naast social media. Onder andere met behulp van een gratis weggever en een gratis Facebook-community. En het plan ligt er om ook weer podcasts op te gaan nemen.

Welke content-tip wil jij echt nog meegeven?

Zorg dat je één visie, één hoofdboodschap en één focusvolger (en favoriete klant) kiest. En blijf daar constant over delen vanuit verschillende invalshoeken. Zo creëer je een top-of-mind-positie, die je nodig hebt op het moment dat jouw klant een behoefte krijgt waar jij de oplossing voor hebt.

Wil je meer over Mylène en haar business te weten komen? Volg haar dan op Instagram, LinkedIn of Facebook. Je kan ook haar bedrijf Teldem op Instagram volgen.

Deel het met anderen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente reacties
Scroll naar top