Waarom je als ondernemer wil bloggen

Ooit werd bloggen vooral gezien als een online hobby. Mensen die het leuk vonden om te schrijven begonnen op het internet hun persoonlijke verhalen te delen en reacties daarop te geven. Guilty as charged! Zelf ben ik namelijk ook ooit op deze manier begonnen, lang voordat ik begon met ondernemen en inzag hoe waardevol bloggen als ondernemer is.

Maar inmiddels wordt bloggen al jarenlang minstens net zo vaak zakelijk ingezet als persoonlijk. Hoe kan het ook anders! Met bloggen bereik je ontzettend veel mensen en ook nog eens jouw ideale doelgroep. Twee redenen die eigenlijk al genoeg zouden moeten zijn om er vandaag nog mee te beginnen. Nog niet overtuigd? De volgende drie redenen zorgen daar dan wel voor!

Bloggen als ondernemer: drie redenen om vandaag nog te beginnen.

Je vergroot je expertstatus als ondernemer

Met bloggen kan je laten zien dat jij dé expert bent in jouw vakgebied. Want door al die blogs die je schrijft, bouw je een prachtig archief aan waardevolle kennis op op je website. Jouw doelgroep kan hier dankbaar gebruik van maken! Het is daarom ook een prachtige manier om mensen te inspireren en kennis over te dragen. Het ligt er maar net aan wat jouw blogdoelen precies zijn, maar als jij bij het schrijven altijd de lezer in gedachten houdt, ben jij diegene die het verschil kan maken voor diegene.

Zo word je in de loop van de tijd als een autoriteit gezien binnen jouw branche. En dat is precies wat jij wilt bereiken. Het wordt dan véél makkelijker voor bezoekers om jou te vinden. En door jouw status heb je al aan een stuk vertrouwen gebouwd. Ze hoeven er niet eens meer over na te denken om klant van jou te worden!

Je wordt steeds beter vindbaar in Google

Hoe meer blogs je schrijft, hoe beter vindbaar je wordt in Google. Dat is echt een belangrijke meerwaarde van bloggen als ondernemer. Hoe fijn is het als mensen je website via Google vinden, geïnspireerd raken en uiteindelijk klant van jou worden? Zonder dat je op dat moment daar nog maar iets voor hoeft te doen. En ook zonder dat je op dat moment ervoor moet betalen. Hierdoor kan je mooi je marketingbudget ergens anders op inzetten.

Het is wel heel belangrijk dat je je blogs optimaliseert, zodat ze daadwerkelijk vindbaar worden in de zoekmachines. Daarin speelt onder andere de lengte van je blogpost een rol, maar ook zoekwoorden. Je kan hierover meer lezen in mijn gratis e-book Je online vindbaarheid verbeteren in Google.

Het is natuurlijk ook superslim om je blogs te delen op je social media-kanalen. Zo kun je via meerdere kanalen je waardevolle kennis delen en nog meer mensen bereiken.

Door te bloggen als ondernemer houd je ontwikkelingen in je branche bij

Als je veel blogt, zoek je vaak genoeg informatie op. Je wilt natuurlijk geen informatie delen die niet klopt en jouw brein kan ook niet altijd alles onthouden. Of misschien googel je zo nu en dan gewoon even om nieuwe inspiratie op te doen. Hoe dan ook, bloggen als ondernemer zorgt ervoor dat je goed op de hoogte blijft van de nieuwste ontwikkelingen binnen je branche. En dat zorgt letterlijk voor een win-winsituatie. Jij zorgt er namelijk voor dat je zelf altijd up-to-date bent. Maar de lezer profiteert daar ook van. Die krijgt namelijk de meest actuele informatie bij jou te lezen. En dat wekt weer vertrouwen op!

Het kan daarom geen kwaad om regelmatig de laatste trends op te zoeken. En wijzigt er wat? Probeer dan je oudere blogs een update te geven. Zo kom je betrouwbaar over en… wordt ook je expertstatus weer vergroot.

Deel het met anderen:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Recente reacties
    Scroll naar top